Dagsland, Diesen og Harstad: Motstand som didaktisk potensial i kreative skriveprosesser

Dagsland, Diesen og Harstad: Motstand som didaktisk potensial i kreative skriveprosesser

sindre_bilde.jpg

Sindre Dagsland er førsteamanuensis i norskdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Han forsker på skrivedidaktikk, kreative skriveprosesser og estetiske arbeidsmåter i norsk- og musikkfaget.

even-bilde.jpg

Even Igland Diesen er førsteamanuensis i norsk ved NTNU. Han forsker på litterære og litteraturdidaktiske emner, særlig ulike former for sanglyrikk, og disputerte i 2018 på avhandlinga «Når vi svinger inn på Macern gjør vi det på ordentlig» – En studie i norsk raplyrikk.

Ola-Harstad (1).jpg

Ola Harstad er førsteamanuensis i norsk ved NTNU. Hans forskningsog undervisningsinteresser kretser rundt litteratur og filosofi. Harstad disputerte i 2018 med avhandlinga Mot en mindre litteraturlærer. En fremskrivning av problemet om litteraturlærerens bliven.

Dette er en vitenskapelig artikkel publisert etter fagfellevurdering i regi av Norsklærerens vitenskapelige redaksjon. Denne artikkelen ble trykket i Norsklæreren nr. 3 2020.

Print Friendly and PDF

Ny bok i Norskbokklubben

Seminar om 22. juli på Utøya, 22. og 23. oktober