Myhr, Falao, Tambala og Vines: LK20 sett i lys av bildeboka Lejren

Myhr, Falao, Tambala og Vines: LK20 sett i lys av bildeboka Lejren

Annika Bøstein Myhr er professor i norsk og norskdidaktikk ved Universitetet i Sørøst-Norge, der hun er programansvarlig for Master i språkdidaktikk. Myhr har doktorgrad i allmenn litteratur, har redigert Twist (2021) og er medredaktør i Negotiating Identities in Nordic Migrant Narratives (2022, med Lane og Kjelsvik) og Litteratur og sårbarhet (2021, med Dancus og Linhart).

Linn Amundsen Falao er utdannet lektor i norsk og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge. I masteroppgaven “Elevers møte med en analysemodell. Analysearbeid med multimodale tekster i klasserommet” (2019) undersøker hun hvordan vi kan forbedre elevers kritiske literacy gjennom analyse av multimodale tekster.

Hege Cecilie Eken Tambala er utdannet lektor i norsk og samfunnsfag ved Universitetet i Sørøst-Norge. I masteroppgaven “Gjennom ungdommers øyne” (2019) undersøkte hun ungdommers møte med bildebøker med fokus på tolkningspotensial og meningsskaping. Siden 2017 har hun jobbet som lærer på ungdomsskole.

Inger-Martha Skjelland Vines har en mastergrad i profesjonsrettet pedagogikk med fordypning i norsk fra USN. Masteroppgaven hun skrev i 2021 var knyttet opp til CAiTE-prosjektet og er en samtaleanalytisk undersøkelse av lærers korrigeringer av elevsvar under muntlig avgangseksamen i norsk. Inger-Martha er for tiden i permisjon.

Dette er en vitenskapelig artikkel publisert etter fagfellevurdering i regi av Norsklærerens vitenskapelig redaksjon. Artikkelen ble tykket i Norsklæraren nr. 2 2022.

Print Friendly and PDF

Presentasjoner fra LNU-konferansen 2022, “Tel denne? Om vurdering i det fornya norskfaget”

Norsklæraren 2-22

Norsklæraren 2-22