Lorentzen: Fagspesifikt og tverrfaglig på samme tid: skriving på norskfagets premisser i et tverrfaglig undervisningsforløp

Lorentzen: Fagspesifikt og tverrfaglig på samme tid: skriving på norskfagets premisser i et tverrfaglig undervisningsforløp

Vibeke Lorentzen er universitetslektor ved Nasjonalt senter for skriveopplæring og skriveforsking ved Institutt for lærerutdanning, NTNU. Lorentzen har lang undervisningserfaring fra grunnskolen og har utviklet en rekke pedagogiske ressurser om skriving i ulike fag. De senere år har hun forsket på fagspesifikk literacy, med spesiell interesse for skriveopplæring i norsk og naturfag på ungdomsskolen.

Dette er ein vitskapleg artikkel publisert etter fagfellevurdering i regi av Norsklærarens vitskaplege redaksjon. Artikkelen blei trykt i Norsklæraren nr. 2 2023.

Print Friendly and PDF

Arrangement på Litteraturhuset (Amalie Skram) i Oslo 26. oktober: Skriving i chatbotens tid

Norsklæraren 2-23

Norsklæraren 2-23