Jahnsen: Å gjøre det implisitte eksplisitt: bruk av modellering som støtte for elevers arbeid med tekstrevisjon

Jahnsen: Å gjøre det implisitte eksplisitt: bruk av modellering som støtte for elevers arbeid med tekstrevisjon

Vanja Røkkum Jahnsen er ansatt som universitetslektor i norsk på OsloMet, og har tidligere vært universitetslektor og stipendiat i norskdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved UIO. Hun forsker på skriving og tekstrevisjon, og har lang erfaring som norsklektor i videregående skole og i ungdomsskolen.

Dette er en vitenskapelig artikkel publisert etter fagfellevurdering i regi av Norsklærerens vitenskapelige redaksjon. Artikkelen ble trykket i Norsklæreren nr. 1 2023.

Print Friendly and PDF

Presentasjoner fra LNU-konferansen 2023, "Nordiske nøkler til norskfaglige rom"

Skaret og Ørjasæter: Litteraturformidling i spill? Brukerinndragelse og ny teknologi i Den kulturelle skolesekken

Skaret og Ørjasæter: Litteraturformidling i spill? Brukerinndragelse og ny teknologi i Den kulturelle skolesekken